תרפיה התנהגותית קוגניטיבית – זה יכול לעזור?

תרפיה התנהגותית קוגניטיבית – מקוצר לעתים קרובות CBT, היא צורה הוראת ייעוץ וטיפול פסיכולוגי מתמקד בהבנת כיצד המחשבות שלנו משפיעות על התנהגותנו. היא מבוססת על האמונה כי הרגשות נובעות מן המחשבות שלנו ואם לא מתפקד או שלילי, לגרום תנאים כמו חרדה, דיכאון והתנהגות פעולה של הרס עצמי קשורות.

אנחנו כל הזמן ניסיון כשאנחנו לדאוג למשהו וללכת שוב ושוב אותו במוחנו. אנחנו יודעים איך זה גורם לנו להרגיש רגשי בגופנו. השלילי מתפשט. כאשר עמותות אלה הן כל כך חזקים או ההתנהגות של אדם היא הרסני, גינוי עצמי או פשוט חתרו תחתינו בעל אורך חיים גדולים, כי אנחנו מרגישים שליליים כל הזמן, CBT יכול לעזור. אם זה מה שקורה לך, CBT יכול לעזור לך לזהות את דפוסי החשיבה הטיפוסיים שלך, לאתגר אותם ולעזור לך לפתח קשרים חדשים. לפיכך, ניתן לקבוע מחשבות חדשות. לדוגמא, אתה יכול להיעזר לחפש פתרונות במקום לומר 'אין לי ברירה' או 'זה תמיד קורה לי'. מחשבות חדשות ניתן לעודד כגון 'מה אני צריך לעשות עכשיו כדי לשנות את זה?' "איך אני יכול להסתכל על זה אחרת?" מבוקש יותר חיוביות, שאלות ממוקדות פתרון תוצאה היא תחושה חזקה יותר של רווחה רגשית. במשך זמן, זה יהפוך באופן טבעי יותר של חשיבה, וכתוצאה מכך רגשות חיוביים יותר והפעולות הבאות, שכלל לשרת אותך בצורה יעילה יותר.

פסיכותרפיסטים פסיכודינמי רבים נרתעים CBT, מאמין שהוא יהיה גם טכניקה מונחה עם חשיבות מועטת שניתנו לחוויית החיים של אנשים. מסגור מחדש קבועים של דפוסי החשיבה של הפרט עשוי להיחשב על ידי מטפלים פנומנולוגית מוכוונת יותר להתעלם הערך של אינטראקציה בין-סובייקטיבי בין פסיכותרפיסטית הלקוח. ההתמקדות 'עושה משהו' הלקוח 'באמצעות מסגור מחדש של מחשבות וכוונות, ולא' להיות משהו עם 'הלקוח, נתפסה הגבלה בעזרה ללקוחות להבין את השקפת עולמם. עם זאת, לאחר בחינה מדוקדקת יותר, יש CBT אסוציאציות עם טיפולי אורינטצית existentially- יותר בכך שהוא מכיר את הבחירה של האדם ביצירה ושינוי השקפת עולמם. למרות לכאורה, בגישה ממוקדת-טכניקה מחדש מסגור מחדש בימוי המחשבות של הלקוח ולכן רגשות והתנהגות, יש לו את הפוטנציאל כדי להעצים את הפרט לראות מצידם ביצירת עולמם. לפיכך, CBT ועוד טיפולים קיומי-פנומנולוגית מוכווני עשוי להיות קרוב יותר באוריינטציה מאשר להניח הראשון. בכך שהוא מאפשר לאדם לחקור את ניסיונם חיים מספיק ומציעים מסלולים לחוות שינוי באמצעות התערבויות CBT, לקוחות מוסמכים להתקדם ולעסוק עם האפשרויות של להיות ולעשות משהו שונה. זהו התפקיד של כל פסיכותרפיות; להגדיל הבחירה ורווחתם של פרט מעבר רק הכרה, חווה ושיקוף על התנהגותם.

אני לעתים קרובות כולל אלמנטים של קוגניטיבית התנהגותית Therapyin עבודתי עם לקוחות. אני כולל זה בתוך באופן פילוסופי של העבודה, בהתבסס על האמונה שהחיים הם מאתגר ויש לנו בחירה של איך להגיב – לעתים קרובות אנו מכחישים שיש לנו בחירה או לא מצליחים לראות בו היא קיימת. CBT עובד טוב בתוך זה כי זה מכניס אותך במושב הנהג – אתה יכול להיות הקפטן של המוח שלך -. וממש 'אתה הופך להיות מה אתה חושב על'

 

קלייר מאן, הוא פסיכותרפיסט קיומי פסיכולוג ומחבר ספר "The המיתוסים של חיים והבחירות יש לנו", אקזיסטנציאלי פילוסופיה מבוססת ספר לעזרה עצמית. היא מפעילה בפועל פסיכולוגיה בסידני אוסטרליה קוגניטיבי ההתנהגות Therapy