גישות ייעוץ – A Guide to סוגי הבחירה

ישנן גישות שונות לטיפול. כל שואף לעזור ללקוח. כל שואפת לשים את הלקוח במרכז הטיפול. מאמר זה נועד לתת לאנשים להיכנס טיפול סקירה כללית של טיפול ושיקולים מעשיים לבדוק לפני תחילת הטיפול.

אני עובד בייעוץ בגלזגו ואני מוצא כי לקוחות להרגיש מוסמכים על ידי לדעת כמה רקע הגישות השונות. מאמר זה אינו מנסה להשוות או כיתת גישה אחת לאחרת אלא נועד ליידע את הקורא ולאפשר להם להחליט על הגישה המתאימה להם ואכן אם הם חושבים שזה יתאים להם. אחת עבודה של אזהרת מאמר קצר כזה יכול להכיל הסוגים העיקריים בלבד של טיפול ישנם אחר וכן מגוון של שיטות אפילו בתוך הטיפולים המפורטים כאן כך זה תמיד הכי טוב לדבר עם המטפל שלך ולשאול אותם מה גישתם היא.

הגישה הראשונה היא פסיכו ייעוץ או טיפול. זה מדגיש האני הלא מודע שלנו ובוחן חוויות העבר שלנו כולל ילדות. לאחר מכן הוא מבקש לראות איך שמעצב ההתנהגות הנוכחית. ידע עצמי זה עוזר בנושאים לפתיחת סתימות.

הגישה הנפוצה השנייה היא קוגניטיבית התנהגותית טיפול או ייעוץ. זה מתקצר לעתים קרובות כדי CBT. גישה זו מתמקדת הרבה פחות על ניסיון העבר אלא היא מתמקדת כעת, בעיות ומחשבות מטרידי הלקוח בהווה. לקוחות נעזרים במגוון דרכים. ניסיון נבחן ודפוסי מחשבה מועילים או פגומים מזוהים. המטפל יעבוד עם הלקוח לזהות חדש (טובות) דרכים להפליל את החוויה. בדרך כלל לקוחות יוצגו מגוון של כלים וטכניקות אשר מסייע לשנות מחשבה וניסיון במטרת הסרת תהליכי החשיבה המועילה ופגומים.

הגישה השלישית שנראים להדגיש היא אדם Centred טיפול או ייעוץ. גישה זו מאוד מתחילה עם הלקוח ונקודת המבט שלהם. דייר של הגישה היא כי כל היצורים תשאף לשרוד ולמצוא דרך להתגבר על מצוקות חייהם. זה מה שגורם המטפל מבקש לתמוך. עיקר הטיפול הוא להבין את נקודת המבט של הלקוח מבט לעזור ללקוח להשיג את מלוא הפוטנציאל שלהם. המטפל יעבוד עם הלקוח יעזור להם לקבל את התשלילים בחייהם וכדי לקבל את התוצאות החיוביות. כך הם מפתחים את עצמם כאדם, להאמין בעצמם ויש להם כי הכוח הפנימי.

סוף סוף יש הגשטלט טיפול או ייעוץ. בהתחלה אתה עלול לחשוב שזה נקרא על שמו של ד"ר הגשטאלט, אבל למעשה זה מהמילה הגרמנית הגשטאלט וזה קשה לתרגם אבל אולי המחשבה למיטב כמו שלמות או דפוס. זה מתאר את הטיפול גם. המטפל עובד עם הלקוח על מנת לאפשר להם להיות יותר מלא חיים חינם מהעבר אשר עשוי להחזיק אותם בחזרה. הלקוח והמטפל מאכלס מרחב ויחד הם עובדים עם חוויית הלקוח של כל זה, רגשות, מחשבות, פעולות. לפעמים המטפל יעזור "מעשה מתוך 'לקוח מצבים או להיזכר בחלומות. בתהליך זה הלקוח לומד מודעות עצמיות על ידי ניתוח החוויה" שלהם.

אז איזו גישה מתאים לך? חשוב לומר כי אתה לא יכול לעשות את הבחירה הלא נכונה כאן, בזמן שאתה עשוי לשפר יותר עם גישה אחת על פני אחרת, כל הגישות הוכחו כיעילים. במקום זאת כתרגיל אנשי משטר יראו יתרונות שונים, בהתבסס על נקודת ההתחלה האישית שלהם. זכור גם רק בגלל שיש לך את המיטה שלך לא אומר שאתה צריך לשכב בפנים. במילות אחרות, אם אתה מוצא כי אחד גישת יועץ או אחד לא עוזרת, זה בסדר לנסות אחרות – זה הייעוץ שלך, ורוב המדריכים יהיו תומכים של שינוי שאם אתה מרגיש שזה להועיל לך. חשוב כי אתה מדבר עם היועץ שלך על הגישה שלהם משתי סיבות, הראשונה מאמר זה יכול להציע סקירה של כל גישה, אבל מטפלים שונים לעבוד בדרכם שלהם אז אתה צריך לוודא כי המטפל שלך עובד בצורה שאתה עם נוח. דוגמא מעשית קטנה היא, כי לעתים קרובות עם CBT, יהיו שיעורי בית, אולי אתה לא מרגיש כי יהיה לך את הזמן, או אולי אתה לא מספיק חזק כדי להתחייב כי בשלב זה. אתה יכול לשאול היועץ שלך:

מהי הגישה שלך לייעוץאיך מפעילים את תהליך העבודה כדי לעזור לי?

כאשר אתה מתקשר או דואר אלקטרוני ראשונים זה הזמן לשאול, אכן יועצים רבים מציעים ייעוץ ראשון קצר חינם כדי לאפשר לך יותר זמן לבדוק כי ייעוץ יעבוד בשבילך. זה שווה לקחת כי זמן לשאול שאלות, כך שאתה לרדת אל ההתחלה הטובה ביותר לייעוץ שלך. יש לקוות כי מאמר זה ידגיש את הגישות העיקריות ו יקבע לך לחשוב על איך טיפול עשוי לעשות את הבדל בחיים שלך. בכל גישה תבחר אני מאחל לך היטב בחיפוש אחר האושר.

. גריים אור הוא חבר BACP, יש לו 10 שנות ניסיון בייעוץ חיה ועובדת על Southside של גלזגו, בריטניה כמדריכה וסופר